Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

g...@wp.pl / 2015-01-07 20:19:08
A ja mam zbiornik na górze i u mnie robotę robi częściowo grawitacja zatem g..no Wam pomogę ale temat podbijam up bo ciekawy.
 
Czytaj także na forum

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

"janusz j" <j...@poczta.onet.pl> / 2015-01-07 22:46:56
Mam identyczny filtr poniżej gaźnika, zbiornika na dole , filtr pod katem
około 45 stopni , tez mam w nim zawsze powietrze.
Hmmm , wszystko chodzi dobrze..... i tak już kilka dobrych lat, co rok filtr
zmieniam.
Pozdrówko janusz
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Jogi <t...@gmail.com> / 2015-01-08 09:51:33
Kawitacja (spienienie) paliwa w filtrze czy przewodach jest następstwem rezonansu paliwa/przewodów z wibracjami silnika. Czasem filtr lub wolny odcinek przewodu ma długość idealnie "zestrojoną" do rezonansu z pewnymi określonymi obrotami. Wzmożone wstrząsy zakłócają przepływ i silnik się krztusi.
Rozwiązanie?
Zmienić długość przewodów/pozycję filtra, przez zmianę pozycji punktów mocowania. Umocować "na sztywno" filtr i gruszkę (najcięższe elementy układu paliwowego) do elementu ramy. Samo przeniesienie filtra do zbiornika z ciężarkiem może pogłębić kłopoty, jeśli długość wolnego odcinka w zbiorniku akurat zgra się (wejdzie w rezonans) z drganiami silnika, to przewód może harcować po całym zbiorniku uderzając o ścianki i odłupując drobinki polietylenu , które potrafią zatkać filtr (poważnie!). Zmiana punktu mocowania wężyka lub filtra o 1-2cm potrafi "cudownie" rozwiązać problem. Niestety trudno to obliczyć i trzeba dojść do tego doświadczalnie.
Pozdrawiam
Jogi
PS. filtr lub gruszkę, należy mocować do ramy na "stójkach" z odcinka rurki i opaski(trytki), nie całkiem "na sztywno" bo filtr może pęknąć, ale to pewnie oczywiste..:)
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Przemo Boosh <p...@gmail.com> / 2015-01-11 01:26:54
W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 09:51:34 UTC+1 użytkownik Jogi napisał:
> Kawitacja (spienienie) paliwa w filtrze czy przewodach jest następstwem rezonansu paliwa/przewodów z wibracjami silnika. Czasem filtr lub wolny odcinek przewodu ma długość idealnie "zestrojoną" do rezonansu z pewnymi określonymi obrotami. Wzmożone wstrząsy zakłócają przepływ i silnik się krztusi.
> Rozwiązanie?
> Zmienić długość przewodów/pozycję filtra, przez zmianę pozycji punktów mocowania. Umocować "na sztywno" filtr i gruszkę (najcięższe elementy układu paliwowego) do elementu ramy. Samo przeniesienie filtra do zbiornika z ciężarkiem może pogłębić kłopoty, jeśli długość wolnego odcinka w zbiorniku akurat zgra się (wejdzie w rezonans) z drganiami silnika, to przewód może harcować po całym zbiorniku uderzając o ścianki i odłupując drobinki polietylenu , które potrafią zatkać filtr (poważnie!). Zmiana punktu mocowania wężyka lub filtra o 1-2cm potrafi "cudownie" rozwiązać problem. Niestety trudno to obliczyć i trzeba dojść do tego doświadczalnie.
> Pozdrawiam
> Jogi
> PS. filtr lub gruszkę, należy mocować do ramy na "stójkach" z odcinka rurki i opaski(trytki), nie całkiem "na sztywno" bo filtr może pęknąć, ale to pewnie oczywiste..:)

Kawitacja o której wspomina Jogi jako głównej przyczynie problemów w tym przypadku w zasadzie nie wystepuje. Oprócz tego, pojecie kawitacji stosuje się raczej w kontekście erozji kawitacyjnej czyli uszkodzeń generowanych przez implozję babelków par.

W naszym przypadku, drgania układu paliwowego ułatwiaja po prostu parowanie benzyny...

Przyczyną tworzenia się tzw. korków parowych jest sama benzyna. Wynika to z parametru benzyny jakim jest prężność par. Bąbelki które pojawiają się w przewodach czy filtrze to opary benzyny z bardzo niewielkim udziałem tlenu pochodzącego z dodawanych do niej eterów. Benzyny zimowe czyli dostepne na stacjach w obecnym okresie charakteryzują się znacznie wyzszą prężnością par od benzyn sprzedawanym w okresie letnim. Przedmiotowe niekorzystne zjawisko wystepować zatem bedzie chętniej właśnie zimą oraz przy stosowaniu benzyn 98 okt, a jeszcze chetniej przy stosowaniu vipałerów o jeszcze wyższej liczbie oktanowej charakteryzujących sie wiekszym udziałem eterów.

Rozwiązaniem jest zastosowanie przewodów o mniejszej srednicy i ogólne zmniejszenie objetości układu zasilania. Nie bez znaczenia jest też wspominana przez Jogiego konieczność sztywnego montażu gruszki czy filtra. Generalnie należy podjąć wszystkie mozliwe działania majace na celu zmniejszenie parowania paliwa.

Pozdrówka
Przemo
 
1 2 3 4
dalej
kurzeja1@gmail.com 2014-08-06 18:04
pirx 2014-03-09 07:32
seiller123@gmail.com 2014-02-26 09:16
peter 2014-02-14 18:42
parapter@gmail.com 2012-10-20 19:19
niebieski 2012-06-22 13:07
Qbaepp11 2012-02-16 18:09
" LUK" 2012-01-20 12:21
Piotr Stachura 2011-11-03 22:12
pirx 2011-06-10 09:55



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_M-08-17 174.25 -0,22
BASE_Y-19 165.25 +0,07
BASE_Y-20 174.50 -0,85
BASE_M-07-17 169.88 -0,22