Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Marcin Pawlica <m...@gmail.com> / 2015-01-06 18:54:15
Mam takie pytanie do bardziej ogarniętych w temacie niż ja... mam sobie JPXa i ostatnio robiłem przegląd silnika, w ramach którego wymieniłem całą linię paliwową na odcinku bak-gaźnik. Przewody z czarnej gumy na tygon, nowa gruszka i nowy filtr paliwa. Filtr posiadałem tego typu:

http://img171.imageshack.us/img171/6821/img0388mr7.jpg

i prawie taki sam zakupiłem, z tym że nieprzezroczysty. Poprzedni filtr był jednak zamontowany tak, że ułożony był poziomo. Ktoś zwrócił mi uwagę, że to błąd, bo taki filtr powinien być ustawiony w pionie, gdzieś po necie poczytałem i wnioski były podobne... no więc nową linię przerobiłem tak, żeby filtr był w pionie. Po założeniu wszystkiego podpompowałem benzynę, odpaliłem napęd i na początku wszystko było fajnie, jednak po wkręceniu go na max obroty nagle silnik doznał spadku mocy a po chwili strzelił trochę z tłumika i obroty wróciły do max. Takie zachowanie powtarzało się co 2-3 sekundy trzymania go na wysokich obrotach.

Z racji tego, że przewody wreszcie mam przezroczyste, udało mi się zauważyć, że od filtra do gaźnika lecą sobie bąbelki powietrza... na niskich obrotach bardzo rzadko, na średnich często, ale wszystko działało dobrze. Na wysokich obrotach natomiast bąbelki leciały często, czasami zbierały się w jeden duży i wtedy występował spadek mocy.

Kolega telefonicznie polecił mi, żebym "zalał" ten filtr paliwem, bo pewnie z niego to powietrze idzie... no to odłączyłem wężyk od gaźnika, przepompowałem ten filtr (swoją drogą nie udało mi się go zalać wyżej niż do połowy wysokości), poobracałem nim, żeby cały "nasiąknął" benzyną itd, podłączyłem do gaźnika - bez zmian, cały czas to samo.

Potem zacząłem się przyglądać dokładniej no i zauważyłem, że w zbiorniczku filtra benzyna jest tylko na samym dnie, tak że ledwo sięga do właściwego filtra. W starym filtrze było tak samo, jednak był on w pozycji prawie poziomej... tak więc wziąłem narzędzia, resztę rurki tygonowej, przerobiłem wszystko tak, że filtr jest w pozycji prawie poziomej, odpaliłem napęd i... wszystko działa jak należy.

No i tu moje pytanie - czy tego typu filtry faktycznie powinny być montowane pionowo? Jeśli tak, to dlaczego u mnie występował ten problem? Czy jak wymienię filtr na tego typu:

http://motoklinika.com/3631-thickbox_default/FILTR-PALIWA-6MM.jpg
http://cz esci-moto.pl/galerie/f/filtr-paliwa-mini-cn-6-m_27856.jpg

problem może ustąpić? (tak wiem że ustąpił przy poziomym położeniu, ale póki co to taka prowizorka i chętnie bym wrócił do innego ustawienia jeśli to możliwe)

A może w ogóle wypieprzyć filtr między gruszką i gaźnikiem i wpakować go do zbiornika paliwa? Swoją drogą to gdzieś wyczytałem że filtr lepiej montować przed pompką niż za, ale nie wiem dlaczego i jakie to ma znaczenie, więc jakby mnie i tu ktoś oświecił, to bym był wdzięczny :)

Pozdrawiam
Marcin

 
Czytaj także na forum

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Przemo Boosh <p...@gmail.com> / 2015-01-06 19:10:53
Filtr tego typu powinien być w pozycji jak najbardziej zbliżonej do pionu.
Te małe filterki o które pytasz mają moim zdaniem zbyt małą powierzchnię filtrującą do zastosowania w paliwożernych napedach PPG i co za tym idzie będą wymagać częstej wymiany.

Co do umieszczenia filtra w zbiorniku ja to zrobiłem tak:
https://plus.google.com/photos/115070226956800190688/albums/5831171123239284529 ?banner=pwa

Pozdrówka
Przemo
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

ppg <y...@op.pl> / 2015-01-06 19:17:15
witam

mogę polecić Ci inne rozwiązanie
WYWAL TEN FILTR !
niedawno rozegrałem gaźnik WB po 130 godzinach lotu
i co ? i nic nie było jakichkolwiek zanieczyszczeń kompletnie nic
tylko że paliwo przed wlaniem do zbiornika filtruję za pomocą większego
podobnego do twojego filtra - mam go na przewodzie z gruszką którym przelewam
wachę z karnistra
Jeszcze jedna uwaga nie zakładaj jako opasek na przewody paliwowe trytytek
ponieważ nie trzymają na całym swoim obwodzie szczególnie przy małych średnicach
i najczęściej tam jest zaciągane powietrze

są to moje sprawdzone rozwiązania
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Marcin Pawlica <m...@gmail.com> / 2015-01-06 19:25:28
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 19:17:17 UTC+1 użytkownik ppg napisał:
> witam
>
> mogę polecić Ci inne rozwiązanie
> WYWAL TEN FILTR !
> niedawno rozegrałem gaźnik WB po 130 godzinach lotu
> i co ? i nic nie było jakichkolwiek zanieczyszczeń kompletnie nic
> tylko że paliwo przed wlaniem do zbiornika filtruję za pomocą większego
> podobnego do twojego filtra - mam go na przewodzie z gruszką którym przelewam
> wachę z karnistra
> Jeszcze jedna uwaga nie zakładaj jako opasek na przewody paliwowe trytytek
> ponieważ nie trzymają na całym swoim obwodzie szczególnie przy małych średnicach
> i najczęściej tam jest zaciągane powietrze
>
> są to moje sprawdzone rozwiązania

Dzięki za radę. Wlaśnie trytkami mam złapane przewody (5mm średnica), dobrze wiedzieć że warto to zmienić :) Rozumiem że najlepiej na takie metalowe zaciski jak np. na zdjęciach które wrzucił Przemo post wyżej?
Pokombinuję z tym filtrowaniem przed wlaniem do baku, w sumie ciekawe rozwiązanie :)
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Marcin Pawlica <m...@gmail.com> / 2015-01-06 19:29:13
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 19:10:54 UTC+1 użytkownik Przemo Boosh napisał:
> Filtr tego typu powinien być w pozycji jak najbardziej zbliżonej do pionu.
> Te małe filterki o które pytasz mają moim zdaniem zbyt małą powierzchnię filtrującą do zastosowania w paliwożernych napedach PPG i co za tym idzie będą wymagać częstej wymiany.
>
> Co do umieszczenia filtra w zbiorniku ja to zrobiłem tak:
> https://plus.google.com/photos/115070226956800190688/albums/5831171123239284529?banne r=pwa
>
> Pozdrówka
> Przemo

No właśnie tego się bałem w tych małych filterkach, chociaż widziałem je już zastosowane w kilku napędach i nie słyszałem żeby ktoś narzekał... a kosztują 2 zł, więc mogę i co miesiąc wymieniać ;)
Skoro filtr powinien być umieszczony pionowo, to co mogło powodować te bąble powietrza? Podejrzewałem, że tak jak pisze kolega ppg w innym poście, zasysane jest powietrze pomiędzy wężykiem a kroćcem filtra, no ale po ułożeniu filtra poziomo nagle wszystko działa OK... o co biega? Zaznaczę tylko, że jak podpompuję paliwo, wcisnę membrankę na gaźniku, odpalę itd, to w filtrze benzyny jest odrobina na samym dnie... nie wiem czy to normalne, ale w poprzednim też tak miałem i nie było problemu... jestem na 90% przekonany, że wibracje powodowały, że filtr zasysał powietrze. Coś tam się da spieprzyć?
 
wstecz
1 2 3 4
kurzeja1@gmail.com 2014-08-06 18:04
pirx 2014-03-09 07:32
seiller123@gmail.com 2014-02-26 09:16
peter 2014-02-14 18:42
parapter@gmail.com 2012-10-20 19:19
niebieski 2012-06-22 13:07
Qbaepp11 2012-02-16 18:09
" LUK" 2012-01-20 12:21
Piotr Stachura 2011-11-03 22:12
pirx 2011-06-10 09:55



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Y-19 165.25 +0,07
BASE_W-24-17 158.50 +0,32
BASE_M-10-17 165.50 +0,46
BASE_M-12-17 153.50 +0,82