jak czesto pekaja linki hamulcowe

Re: jak czesto pekaja linki hamulcowe

T...@somewhere.in.the.world / 2012-05-20 22:46:44
In article , Zachu wrote:

> W dniu 20.05.12 21:33, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> > In article, ToMasz
> > wrote:
> >
> >> Ale czy klamka do V-brake jest inna niz do canti?
> >
> >> kalmki do canti mają mniejszy ruch, wiekszą siłę. Klamki do V mają
> >> wiekszy skok linki, mniejszą siłę.
> >
> > No to moze ja mam klamke do V a uzywam jej do canti.
> > Nie wiem. Nie mam materialu porownawczego. Ani przyrzadow do badania
> > sily...
> > Jak kupowalem to miala byc do cantilever.
> >
> Łatwo rozpoznasz.
> Jeśli klamki są "gumowe" to do cantileverów. Jeśli krótko łapią i tak
> jak kombinerki to do V.
>
Jak mowie - nie mam matrialu porownawczego.
Znaczy w innych rowerach mam V, a te sa nieco inne. Ale po prostu sa z
nizszej polki. Czy one do canti - trudno mi ocenic.

--
TA
 
Czytaj także na forum

Re: jak czesto pekaja linki hamulcowe

ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> / 2012-05-20 23:07:53
W dniu 20.05.2012 22:46, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> nizszej polki. Czy one do canti - trudno mi ocenic.
odległość od osi klamki do linki - ok 2cm canti. prawie 4 =V

ToMasz

 

Re: jak czesto pekaja linki hamulcowe

Prot Ogenes <p...@poczta.onet.pl> / 2012-05-21 19:16:52
ToMasz wrote:

> kalmki do canti mają mniejszy ruch, wiekszą siłę. Klamki do V mają
> wiekszy skok linki, mniejszą siłę. Linki pękają bo je ciągniesz.
> ciągniesz, aby zahamować rower. Siła jest wieksza jeśli są wieksze opory
> i gorsza tarcie. czyli nie smaruj linek, nie smaruj hamulców, nie myj
> obręczy i klocków - masz popękane linki.
> [...]

Nie no, bez jaj. Opory pancerza, opory ruchu szczęk na piwotach są bez
znaczenia przy sile wygenerowanej przez zaciśnięcie klamki. Sile dodajmy
skupionej na małym punkcie w postaci zalanej metalem końcówce linki.

Przedmówcy podali wcześniej wcześniej realne powody urywania linek.

pozdr
Prot
 

Re: jak czesto pekaja linki hamulcowe

Krzysztof Olszak <o...@koelj.pl> / 2012-05-23 23:48:05
W dniu 2012-05-19 00:40, rmikke pisze:

>> Ostatnio uzmyslowilem sobie ze chyba zbyt czesto peka mi linka
>> hamulcowa. Zdarza sie to przynajmniej raz w roku.
>> Tym dziwniejsze, ze w rowerze turystycznym gdzie linki hamulcowe
>> wymieniam raz na 5 lat albo rzadziej, nigdy mi sie to nie zadarzylo.
>> A ja to jest u was?

W przypadku hamulców dla kolarki potrzeba było niecały rok czasu i ok.
3800km.
W góralu z V-kami nigdy się mi to nie udało.

Krzysztof
 

Re: jak czesto pekaja linki hamulcowe

T...@somewhere.in.the.world / 2012-05-24 20:19:06
In article ,
Krzysztof Olszak wrote:

> W dniu 2012-05-19 00:40, rmikke pisze:
>
> >> Ostatnio uzmyslowilem sobie ze chyba zbyt czesto peka mi linka
> >> hamulcowa. Zdarza sie to przynajmniej raz w roku.
> >> Tym dziwniejsze, ze w rowerze turystycznym gdzie linki hamulcowe
> >> wymieniam raz na 5 lat albo rzadziej, nigdy mi sie to nie zadarzylo.
> >> A ja to jest u was?
>
> W przypadku hamulców dla kolarki potrzeba było niecały rok czasu i ok.
> 3800km.
> W góralu z V-kami nigdy się mi to nie udało.

Mhm. Ale ja na tym rowerze jezdze moze ostatnio z 500-1000 km/rok.
Czyli to albo kiepskie linki (cecha wspolna - kupowane w tym samym
sklepie, pewnie od jednego dostawcy). Albo konstrukcja klamki hamulcowej.

--
TA
 
1 2 3
dalej
Michał_Pysz 2012-05-06 21:23
Bartłomiej_Zieliński 2012-04-30 17:19
Paveu 2012-03-09 12:01
Pr0NET 2011-11-06 14:12
XWindowsMen 2011-10-22 11:07
Marek 'Qrczak'... 2011-08-22 09:27
"#:-) gps" 2011-06-17 12:56
"Franc " 2011-06-05 23:44
Marcin_Hyła 2011-05-14 21:44
"Roger from... 2011-04-29 01:41
"Roger from... 2011-04-29 01:41
Michał_Pysz 2011-04-05 22:43
"ma Lan" 2011-03-28 20:48
krzysiek 2011-03-16 22:43
"Monachomachian" 2011-03-10 14:51



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Y-20 174.50 -0,85
BASE_Q-3-17 175.00 -0,10
BASE_W-23-17 165.93 +0,56
BASE_Q-4-17 156.75 -0,16