piasta nexus i rower "uniwersalny"?

Re: piasta nexus i rower "uniwersalny"?

rmikke <R...@tznvy.pbz> / 2012-03-09 13:42:06
Dnia Fri, 09 Mar 2012 09:49:34 +0100, geos naskrobał/a:
>
>czy piasta nexus sprawdzi się w rowerze "uniwersalnym", przeznaczonym
>zarówno do dłuższych wycieczek jak i w codziennym użytkowaniu typu
>dojazd do pracy, krótkie jednodniowe (do 100km) wypady poza miasto w
>lasy, na szosę, na szutry gdzie lubię pościgać się sam z sobą itp?
>
>czy może lepiej od razu wymienić na "klasyczny" przerzutkowy napęd?
>
>nie znam zupełnie tej grupy a pasuje mi geometria ramy roweru, w którym
>taka piasta tylna jest. poczytałem jakieś ogólniki na temat zalet i wad
>piast z przekładnią typu mniej do czyszczenia, możliwość zmiany biegów
>podczas przestoju, trudniejsze do serwisowania, cięższe, podobno nexus
>awaryjne itp. "cięższe i awaryjne" mnie zniechęca, ale z chęcią poznam
>Wasze opinie dotyczące doświadczenia i użytkowania w ww. warunkach, może
>nie taki diabeł straszny?

Sie nada. Serwisowac ciezko, ale o duzej awaryjnosci pierwszr slysze.
Raz do roku oddac do przesmarowania.

Dla mnie jej glowna zaleta jest pogodoodpornosc, uzywam tego w rowerze zimowym.
Na razie przejezdzilem dwie zimy w wysokozasolonym miescie (znaczy, DC ;) ).


--
rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
| http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.
 
Czytaj także na forum

Re: piasta nexus i rower "uniwersalny"?

"Marcin J." <x...@wp.pl> / 2012-03-09 16:23:29
Odnośnie serwisowania: jeśli wystarczy wyczyścić (płukanie w benzynie
extrakcyjnej) i przesmarować (smar półpłynny, może być własnej produkcji) to
nie ma problemu, czaso- i pracochłonność porównywalna do serwisu normalnej
piasty, a jeśli dorzucisz do tego serwis wolnobiegu to nawet niższa. Gorzej
gdy trzeba sprzęta rozebrać na części pierwsze, dokładniej - poskładać,
choć też się da. Ostatnio uratowałem przepuszczającą 3CC (przodek Nexusa 3)
:).

--
Pozdrowionka
marcin
 

Re: piasta nexus i rower "uniwersalny"?

Remigiusz Zukowski <r...@gmail.com> / 2012-03-09 21:13:39
W dniu 2012-03-09 13:06, mt pisze:

> Natomiast
> bezobsługowość i wygoda użytkowania, zwłaszcza w warunkach miejskich na
> zdecydowanie wyższym poziomie niż napęd klasyczny.

Trochę popolemizuję z tą legendarną bezobsługowością. Mowa o napędzie
jako całości. Kilka już lat tłukłem się dzień w dzień średnio po 16 km
na klasycznym rowerze z napędem 3 x 8. Większość trasy to miasto,
kawałek to park i dzika ścieżka po łące. Obsługa to cotygodniowe
czyszczenie i smarowanie łańcucha, w razie brzydkiej pogody bardziej
dokładne oraz błyskawiczne przelecenie kawałkiem szmaty po wszystkich
zębatkach. Co sezon wymiana kasety i łańcucha, przednia tarcza do
wymiany pi razy drzwi co dwa lata. Gdy jest ładna pogoda (brak opadów)
to można olewać cotygodniowe czyszczenie i tylko dosmarować łańcuch gdy
zaczynają "ćwierkać ptaszki
Od grudnia jeżdżę na składaku z piastą Nexus 8. Mam za sobą najgorszy
pogodowo sezon w roku. No i wciąż co tydzień muszę przeczyszczać i
przesmarowywać łańcuch oraz przelecieć szmatą po zębatkach, co zajmuje
mi praktycznie tyle czasu ile poprzednio. Szansę na zmniejszenie obsługi
upatruję w całkowitym zabudowaniu łańcucha w osłonie, co mam nadzieję że
uda mi się niebawem zrobić.

pozdrawiam

Remigiusz
 

Re: piasta nexus i rower "uniwersalny"?

Krzyś_Cierpiętnik <b...@blah.invalid> / 2012-03-10 14:35:06
Piotr Skrzynkowski wrote:

> W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze:
>> czy piasta nexus sprawdzi się w rowerze "uniwersalnym"...
>
> Po dłuższym użytkowaniu Sram Specto S7 i Shimano Alfine 8 zdecydowanie
> polecam stosowanie co najmniej tego drugiego. Jeżeli ma to być Nexus,
> to wolałbym klasyczne rozwiązania. Dla mnie Alfine ma tylko dwie wady:
> wagę i skomplikowaną konstrukcję. Jeżeli to nie jest problemem,
> nazbierałbym na twoim miejscu kasę na Alfine 11 (szerszy zakres,
> niższa waga i lepsze uszczelnienia). Niższe klasy są praktycznie
> pozbawione zalet, które przekonują mnie do Alfine, czyli:
> bezawaryjność, komfort obsługi (nie da rady zmieniać biegów pod
> obciążeniem), kultura pracy itp. Po roku użytkowania S7 (około 500 km
> przebiegu) musiałem ją już 3 razy przesmarowywać, wymienić dwa
> łożyska, wymienić połamane plastikowe części. Z Alfine po również roku
> użytkowania i 2000 km przebiegu (w tym z 1000 w zimie) zero problemów.
>
> Wszystko jednak zależy od ilości km do przejechania, z postu wynika że
> nie będzie to bardzo mało, więc od razu sugeruję Alfine.

Tak jakby co, to taki nexus 8R36 (premium) to piasta "klasy alfine 8", w
dodatku o nowszej/lepszej konstrukcji niż pierwsze Alfine
(SG-500). Jeśli ktoś nie chce tarczy, to nie ma żadnego sensu
dopłacać. No chyba, że do Alfine 11, które jest zupełnie nową
konstrukcją.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.
 

Re: piasta nexus i rower "uniwersalny"?

rmikke <R...@tznvy.pbz> / 2012-03-10 15:07:29
Dnia Fri, 09 Mar 2012 21:13:39 +0100, Remigiusz Zukowski naskrobał/a:
>
[...]
>Od grudnia jeżdżę na składaku z piastą Nexus 8. Mam za sobą najgorszy
>pogodowo sezon w roku. No i wciąż co tydzień muszę przeczyszczać i
>przesmarowywać łańcuch oraz przelecieć szmatą po zębatkach, co zajmuje
>mi praktycznie tyle czasu ile poprzednio. Szansę na zmniejszenie obsługi
>upatruję w całkowitym zabudowaniu łańcucha w osłonie, co mam nadzieję że
>uda mi się niebawem zrobić.

A co tu sie ma udawac, chainglider istnieje :D


--
rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
| http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.
 
"Vince" 2012-03-19 19:33
Olgierd 2012-03-14 13:51
Paveu 2012-03-09 12:01
XX YY 2012-02-27 16:41
" " 2012-02-17 13:09
"Sebastian__Pawło... 2011-11-11 19:50
"kasuj" 2011-10-17 20:00
Michał_Pysz 2011-09-05 20:02
buka 2011-07-17 14:33
MichałG 2011-06-03 08:25
"Ryszard Mikke" 2011-05-18 11:16
s2p 2011-05-13 10:26
PeJot 2011-04-08 21:22
"ziw" 2011-03-12 22:32
Spajk 2011-03-04 11:14



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_M-12-17 153.50 +0,82
BASE_Q-3-17 175.00 -0,10
BASE_Y-19 165.25 +0,07
BASE_W-24-17 158.50 +0,32