pompowanie dętek

pompowanie dętek

Krycha <k...@poczta.onet.pl> / 2011-04-25 11:36:47
Witam.
Nie przypuszczałam, że przyjdzie mi pytać o pompowanie dętki.
Skoro sprzedawca dostarczył pompkę do roweru o wentylach typu Presta,
to rozumiem, że jest to pompka do tego typu dętki.
Ale jakoś nie umiem z niej skorzystać.
Robię zgodnie z instrukcją:
"zdejmnij zaślepkę wentyla, odkręć (w lewo) nakrętkę blokującą trzpień i
nacisnij trzpień, aby go zwolnić. Następnie dociśnij końcówkę pompki do
głowicy wentyla i napompuj."

Dołączona do roweru pompka to SKS ROOKIE made in Germany.

"odkręć nakrętkę blokującą trzpień' odkręcałam ją trochę, odkręcałam do
oporu i nakładałam końcówkę pompki i pompowałam, ale powietrze nie
"wchodziło" do dętki, a z powodu naciskania trzpienia i moich
manipulacji uchodziło powietrze.
Tak że mam teraz dętkę bez powietrza :-(.
I pomyśleć, że przez dzieści lat nie miała problemu z napompowaniem detki,
bez względu na to czy był to wentyl rowerowy czy samochodowy.
Liczę na Waszą pomoc.
Nie miała baba kłopotu, to kupiła sobie nowy rower :-).

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.
 
Czytaj także na forum

Re: pompowanie dętek

"Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> / 2011-04-25 12:37:48
> "odkręć nakrętkę blokującą trzpień' odkręcałam ją trochę, odkręcałam
> do oporu i nakładałam końcówkę pompki i pompowałam, ale powietrze nie
> "wchodziło" do dętki, a z powodu naciskania trzpienia i moich
> manipulacji uchodziło powietrze.
> Tak że mam teraz dętkę bez powietrza :-(.
> I pomyśleć, że przez dzieści lat nie miała problemu z napompowaniem
> detki, bez względu na to czy był to wentyl rowerowy czy samochodowy.
> Liczę na Waszą pomoc.
> Nie miała baba kłopotu, to kupiła sobie nowy rower :-).

Może masz pompkę ustawioną na wentyle samochodowe? Do pompki powinnaś mieć
jakąś obrazkową instrukcję na opakowaniu, jak to zmienić, ale w razie czego:
- odkręć plastikową "nakrętkę" na otworze, gdzie wchodzi wentyl;
- wyjmij gumową uszczelkę i plastikowy element;
- włóż plastikowy element na odwrót (wystającym "dzyndzlem" do środka);
- włóż uszczelkę tak, żeby pasowała (większym otworem do środka);
- zakręć nakrętkę i próbuj ;)

Pozdrawiam.
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com
www.wooyek.pl // www.logologia.pl
 

Re: pompowanie dętek

Paveu <p...@gmail.com> / 2011-04-25 13:27:52
W dniu 2011-04-25 11:36, Krycha:
> Skoro sprzedawca dostarczył pompkę do roweru o wentylach typu Presta,
> to rozumiem, że jest to pompka do tego typu dętki.
> Ale jakoś nie umiem z niej skorzystać.
> [...]
> Dołączona do roweru pompka to SKS ROOKIE made in Germany.
>
> "odkręć nakrętkę blokującą trzpień' odkręcałam ją trochę, odkręcałam do
> oporu i nakładałam końcówkę pompki i pompowałam, ale powietrze nie
> "wchodziło" do dętki, a z powodu naciskania trzpienia i moich
> manipulacji uchodziło powietrze.

Wcześniej nie miałem zaworków Presta, używałem głównie samochodowych.
Pompki (ręczne i nożne) mam też głównie samochodowe.
Z nowym rowerem nabyłem Presty i z pompowaniem poradziłem sobie na dwa
sposoby.
1. W celu pompowania w piwnicy nabyłem (tanią) pompkę stacjonarną z
podwójną końcówką, tj. z dwoma otworami - na schradery (samochodowe -
szeroki otwór) i na presty/dunlopy (rowerowe - wąski otwór). Pompuje
presty bez problemu, trzeba tylko uważać, żeby przy zakładaniu na wentyl
nie zgiąć tego odkręconego trzpienia wentyla, bo wentyl ciężko wchodzi w
otwór pompki.
2. Ponieważ w celu wożenia mam małą teleskopową pompeczkę z otworem na
schradery, wożę też adapter z presty/dunlopa na schradera - mam parę
takich adapterów luzem - groszowa rzecz. W celu napompowania dętki przez
prestę odkręcam kapturek, odkręcam trzpień zaworka (starając się go nie
wciskać, żeby powietrze nie uchodziło), nakręcam adapter, nakładam
dowolną pompkę do schraderów (np. końcówkę kompresora na stacji
benzunowej) i pompuję. Po zdjęciu pompki wykonuję czynności w odwrotnej
kolejności - odkręcam (i chowam do kieszeni) adapter, wkręcam trzepień
blokujący zawór, nakręcam kapturek, wsiadam na rower i jadę.

Pozdro.
paveu
 

Re: pompowanie dętek

Marek 'marcus075' Karweta <m...@gmail.com> / 2011-04-25 13:57:16
Krycha, Mon, 25 Apr 2011 11:36:47 +0200, pl.rec.rowery:

> Dołączona do roweru pompka to SKS ROOKIE made in Germany.

Ona ma możliwość pompowania przez zawór samochodowy i Presta. Odkręć łebek
pompki (ten element, który się nabija na wentyl), wyciągnij uszczelkę i
taki plastikowy element, wsadź do odwrotnie i dopiero.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich.
 

Re: pompowanie dętek

Krycha <k...@poczta.onet.pl> / 2011-04-25 15:26:26
W dniu 2011-04-25 13:57, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
> Krycha, Mon, 25 Apr 2011 11:36:47 +0200, pl.rec.rowery:
>
>> Dołączona do roweru pompka to SKS ROOKIE made in Germany.
>
> Ona ma możliwość pompowania przez zawór samochodowy i Presta. Odkręć łebek
> pompki (ten element, który się nabija na wentyl), wyciągnij uszczelkę i
> taki plastikowy element, wsadź do odwrotnie i dopiero.

Myślałam już o tym, że trzeba odwrócić ten środek,
ale jak widać
https://picasaweb.google.com/kkrycha/Pompka#5599508446181242562
nie ma tam patentu na zmianę średnicy tego plastikowego elementu.

Podejrzewam, że olali klienta, dali dowolna pompkę,
a przejściówkę do pompowania niech sobie klient szuka
po wcześniejszym dociekaniu jak napompować, szukaniu wiedzy
a potem szukaniu sklepu.
Jakby nie wiedzieli z jakimi zworami sprzedali dętki w rowerze :-(
Zła jestem.

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.
 
wstecz
1 2 3 4 5



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-1-18 155.53 +0,02
BASE_Y-18 164.52 -0,02
BASE_M-09-17 182.50 -0,14
BASE_M-10-17 165.50 +0,46