Money.pl Technologie dla biznesu Hi-Tech Grupy dyskusyjne pl.rec.rowery Regulacja dual air. Wasze spostrzeżenia.

Regulacja dual air. Wasze spostrzeżenia.

Regulacja dual air. Wasze spostrzeżenia.

"Kuba \"inimicus\" Stasiak" <m...@op.pl> / 2011-10-02 18:31:19
Witam

Mam RS Sida z dual air bodajże z 2008 roku. Skok ustawiony na 100mm i mam
nastepujący problem.

Gdy dopompowuje więcej powietrza do komory negatywnej to amor tak jakby
został zassany i nie ma skoku 100 mm tylko ok 80mm. Gdy spuszczczam z komory
negatywnej a dopompowuje do pozytywnej to jest ok (skok 100mm), ale amor
jest tak jakby za twardy. Wolałbym ustawić większą czułość, więc pod swoją
wagę (70kg) ustawiłem w komorze pozytywnej 80psi a do negatywnej 50psi. To
duzo mniej niż podaje producent (zaleca około 100psi w obu komorach). Czy
może być takie niskie ciśnienie w komorach?

Druga sprawa to gdzie jest to 10cm skoku? Gdy wieszam się na kerownicy całym
ciężarem to amor ugina się raptem o 7,5cm. A gdzie te 2,5 do pełnych 10cm?
Gdy jeżdże przy tak niskich cisnieniach to wykorzystuje raptem 6cm skoku. O
co więc chodzi z tym 10cm skoku? Co robię nie tak? Może amor uszkodzony?
Ktoś ma jakiś poradnik jak to dobrze ustawić bądź ma własne doświadczenia z
ustawianiem dual air?

--
_____________________________
amico amicus sum inimico inimicus.pl

 
Czytaj także na forum

Re: Regulacja dual air. Wasze spostrzeżenia.

Rowerex <r...@op.pl> / 2011-10-02 18:51:40
On 2 Paź, 17:31, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" wrote:

> Gdy dopompowuje wiecej powietrza do komory negatywnej to amor tak jakby
> zostal zassany i nie ma skoku 100 mm tylko ok 80mm.

A co robiłes w szkole na lekcjach fizyki? ;-) Komory dzialaja
przeciwstawnie, reszty sie sam domysl :)

> Gdy spuszczczam z komory
> negatywnej a dopompowuje do pozytywnej to jest ok (skok 100mm), ale amor
> jest tak jakby za twardy.

Jak wyzej. Jesli jest z twardy, to mniej w pozytywnej i mniej w
negatywnej. Mala wskazowka - komora negatywna jest bardzo malutka w
porownaniu z pozytywna.

>To duzo mniej niz podaje producent (zaleca oko o 100psi w obu komorach).

Producent bierze dane z troche sufitu, ale nie do konca. Zauwaz, ze
zachowanie amortyzatora moze byc rozne w zaleznosci od geometrii
roweru, a dokladniej w zaleznosci od rozkladu obciazenia kol, wiele
tez zmienia z pozoru malo istotne ustawienie siodelka... Od wagi
rowerzysty do doboru cisnienia droga daleka, malo tego, wychodzac z
samej wagi mozna trafic w slepy zaulek...

> Czy moze by takie niskie cisnienie w komorach?

Jasne ze moze, granicami sa m.in.: dobijanie amortyzatora na
najwiekszych przeszkodach jakie znasz (polecam jakis lesny ostry zjazd
a na nim pokazny dolek) oraz oczekiwane ugiecie wstepne zalezne od
kombinacji cisnien (jednym odpowiada ugiece 20% innym 30%...). Gdybym
pompowal Rebe jak zaleca producent, to mialbym niemal sztywny
amortyzator.

> Kto ma jaki poradnik jak to dobrze ustawic

Nalezy ustawic po swojemu - czyli pompka w lapy i wynocha do lasu! :)

Pozdr-
-Rowerex
 

Re: Regulacja dual air. Wasze spostrzeżenia.

"kamil/Endurorider.pl" <f...@gaOzeFta.lp> / 2011-10-02 19:00:35
Użytkownik "Rowerex" napisał w wiadomości
news:67c6ab62-73f3-4e55-a722-

> Kto ma jaki poradnik jak to dobrze ustawic

Nalezy ustawic po swojemu - czyli pompka w lapy i wynocha do lasu! :)
===

Dokładnie tak :) Zasadziście podoba mi się temat o dual air na forum
rowerowe.org gdzie przez kilkanaście/dziesiąt stron ludzie zawracają gitarę
zamiast zrobić dokładnie tak jak napisałeś czyli wziąć pompkę w łapę i
jechać w teren. Czasami odnoszę wrażenie, że oni kupują DA po to żeby się
dopisać do listy osób, które są zdruzgotane tym, że nie można tego od ręki
ustawić tak żeby było idealnie :P


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 29/09/2011 Beskidy 2011


 

Re: Regulacja dual air. Wasze spostrzeżenia.

"kamil/Endurorider.pl" <f...@gaOzeFta.lp> / 2011-10-02 19:06:45
Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" napisał w wiadomości
news:j6a3kn$h8e$1@news.onet.pl...

> Druga sprawa to gdzie jest to 10cm skoku? Gdy wieszam się na kerownicy
> całym ciężarem to amor ugina się raptem o 7,5cm. A gdzie te 2,5 do pełnych
> 10cm? Gdy jeżdże przy tak niskich cisnieniach to wykorzystuje raptem 6cm
> skoku. O co więc chodzi z tym 10cm skoku? Co robię nie tak? Może amor
> uszkodzony?

Nie wiem czy mam się śmiać czy płakać jak czytam takie posty :> Praktycznie
żaden widelec nie wykorzystuje 100% skoku tylko 98% etc i jest to zrobione
po to żeby nie dobijać z byle powodu oraz mieć żelazny zapas na wypadek
ultra mocnego walnięcia.

To, że nie chowasz widelca pod swoim własnym ciężarem to nie jest objaw jego
uszkodzenia tylko poprawności działa ponieważ działa progresywna
charakterystyka skoku zatem wszystko jest ok :)

Rowerex dobrze napisał o Dual Air: pompka do plecaka i jazda w teren gdzie
dotąd bawisz się ciśnieniem aż uzyskasz to co Ci odpowiada. Jakkolwiek
zakres ciśnień może być dużo niższy od tego co proponuje producent to
powinno się przestrzegać granicznych RÓŻNIC w ciśnieniu w obydwu komorach
aby nie było jakiejś skuchy. Reszta to ekscytująca droga prób :)

Nie łam się tylko ustawiaj wideł w terenie :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 29/09/2011 Beskidy 2011

 

Re: Regulacja dual air. Wasze spostrzeżenia.

"Kuba \"inimicus\" Stasiak" <m...@op.pl> / 2011-10-02 20:41:50
> Nie łam się tylko ustawiaj wideł w terenie :)

Ok, dzięki za rady, potrenuje w terenie.

 
wstecz
1 2 3



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_W-23-17 165.93 +0,56
BASE_M-10-17 165.50 +0,46
BASE_M-08-17 174.25 -0,22
BASE_Y-18 164.52 -0,02