BrandZ: Najcenniejsze marki świata. IT rządzi

BrandZ: Najcenniejsze marki świata. IT rządzi

Fot. Komputer Świat

Apple, IBM i Google - aż trzy pierwsze miejsca w rankingu najcenniejszych marek świata zajęły marki informatyczne. W sumie w pierwszej piątce znalazły się jednak aż cztery marki technologiczne - bo na 5 pozycji uplasował się Microsoft.

Wartość marki Steve'a Jobsa szacowana jest na niemal 183 miliardy dolarów. Jej wycena w ciągu roku wzrosła o 19 procent. Na drugim miejscu w tegorocznym rankingu BrandZ jest IBM, któremu udało się prześcignąć Google, który spadł na trzecią pozycję. Wartość marki IBM szacowana jest na niemal 115 miliardów dolarów - co oznacza wzrost o 15 procent w skali roku, zaś Google'a na 108 miliardów dolarów, ze względu na 3-procentowy spadek.

Niemal połowa najcenniejszych marek świata w zeszłym roku straciła na wartości. To efekt recesji z 2009 roku. Największy wpływ na obniżenie wyceny miały wyniki finansowe firm, do których marki należą. Jedna na pięć marek z zestawienia pochodzi z krajów najszybciej rozwijających się. W sumie wartość marek z tych regionów wyniosła obecnie nieco ponad 330 miliardów dolarów. Wszystkie marki zestawione w rankingu są warte 2,4 tryliona dolarów.

Ranking BrandZ przygotowywany jest co roku przez firmę badawczą Millward Brown.

Czytaj więcej w Money.pl
Microsoft i Google bohaterami sesji na Wall Street
Akcjonariusze obu gigantów kończyli jednak tydzień w skrajnie odmiennych nastrojach.
Stworzyli miasto sterowane komputerem
Chcą zarobić na aplikacjach, dokładnie jak Apple. Mają system operacyjny, zupełnie jak Microsoft. Różni ich jedno - oni budują metropolie, które samodzielnie myślą.
Zablokują sprzedaż iPhonów? Mają prawo
Czy Motorola zablokuje sprzedaż iPhonów i iPadów na terenie Niemiec?
it, ibm, ranking, microsoft, apple, google, marki, brandz
Czytaj także
Polecane galerie