Facebook rozbudowuje AdsManagera

Fot. advertising.microsoft.com/advertiser-tools

Atlas Advertiser Suite to system do zarządzania kampaniami reklamowymi online od Microsoftu. Oficjalnie już ogłoszono, że stał się on własnością Facebooka, który zamierza dzięki niemu rozbudować i ulepszyć znany nam system Facebook Ads Manage. Jakich zmian możemy się spodziewać?

W ostatnich miesiącach Facebook zmagał się z niezadowoleniem marketingowców i udziałowców. Okazało się m.in., że statystyki prezentowane w panelach stron mogły być nie do końca prawidłowe. Od tego czasu pracownicy Facebooka wzięli się ostro do pracy i wprowadzają udogodnienia. Najnowszym z nich jest zakupienie Atlas Advertising Suite od Microsoftu. Brian Boland, dyrektor ds. marketingu produktów Facebooka, zapewnia, że narzędzia analityczne Atlasa pozwolą marketerom na całościowe spojrzenie na kampanię reklamową prowadzoną w Internecie i jeszcze lepiej ją zoptymalizować. Dodał, że Facebook będzie pracował nad udoskonaleniem Atlasu, dopracowując wygląd systemu i interfejs oraz dostosowując cały system do sprawnego działania na urządzeniach mobilnych.

W kontekście nabycia Atlasu przez Facebooka najwięcej mówi się o tym, że umożliwi to dużo lepsze mierzenie efektywności kampanii - pojawiają się opinie, że będzie można mierzyć m.in. skąd fani trafiają na Facebooka, czy który fan dokonał zakupu na zewnętrznej stronie internetowej. Ponadto Atlas umożliwi obserwację skuteczności innych form reklamowych - w tym .m.in. AdWordsów.

Facebook dzięki nabyciu Atlasu wchodzi częściowo w kompetencje Google Analytics, ale jest to też pierwszy krok w kierunku budowy pozafacebookowego systemu reklamowego, który będzie wykorzystywał dane udostępniane przez nas na FB do targetowania reklam na zewnętrznych serwisach. Rozbudowa statystyk kampanii prowadzonych na FB oraz poprawa ich interfejsu to zmiany, na które wielu marketingowców czekało i - jeśli zostaną dobrze przemyślane - z pewnością ułatwią im zarządzanie i optymalizację kampanii. Nareszcie będziemy dysponowali konkretnymi liczbami, które pozwolą ocenić konwersję i ROI kampanii prowadzonych na Facebooku. Trudno jednak powiedzieć, kiedy Facebook upora się z integracją Atlasu ze swoimi narzędziami.


Artykuł dostarcza:
reklama, facebook, adsmanager, atlas advertiser suite
The Daily Interactive
Czytaj także
Polecane galerie
2013-03-07 09:54
facebook idzie moim zdaniem w zla strone, zeby nie doszly takie czasy jak sie z NK zrobilo, ze powstalo ocenianie zdjec itp. W facebooku moze dojsc do tego ze uizytkownik bedzie placil za tresci ktore udostepnia... zdjecia czy posty. Wtedy wiekszosc napewno porzuci facebooka i tak sie skonczy era social media