Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Jak zwiększyć zasięg publikowanych treści przy pomocy kanałów social media

Jak zwiększyć zasięg publikowanych treści przy pomocy kanałów social media

Fot. fot: www.freedigitalphotos.net

Szukasz najlepszych sposobów na opublikowanie i wypromowanie własnych treści? Pragniesz wyeksponować własne prace i zyskać popularność już od samego początku? Dzielenie się treściami na różnorodnych platformach społecznościowych na różne sposoby pozwala na zbudowanie relacji z wieloma potencjalnymi klientami. W tym artykule dzielimy się wskazówkami dotyczącymi publikacji, które możesz wykorzystać do wypromowania własnych treści 24 godziny po tym, jak zostały one opublikowane.

 Dlaczego 24 godziny?

Za każdym razem, kiedy publikujesz nowy artykuł na blogu, nowe wideo, audio lub inny rodzaj treści, musisz dać o tym znać odbiorcom jak najszybciej (i jak najefektywniej) jak tylko się da. Poszczególne techniki mogą się różnić w zależności od branży, jednak podstawy skutecznej komunikacji pozostają takie same.

 

Facebook

Pierwsze 24 godziny: podziel się treścią tylko raz.

Postaraj się nie promować nowej treści więcej niż dwa lub trzy razy w pierwszym tygodniu po tym, jak została opublikowana.  Staraj się także, żeby Twoje posty były różnorodne. Dla przykładu, pierwszy z nich może być wyłącznie linkiem z niewielkim komentarzem, jednak druga i trzecia aktualizacja może zawierać zdjęcie lub wideo. Przy takim podejściu będziesz w stanie dotrzeć do różnych odbiorców, jak również zebrać dane dotyczące tego, jaki rodzaj publikacji prowadzi do najlepszych efektów i zaangażowania z ich strony.

Za każdym razem, kiedy publikujesz, zastosuj inny tekst oraz zdjęcie. Dzięki edytorowi Facebooka, jesteś w stanie zmienić poszczególne elementy nagłówek, zdjęcie oraz opis. Skorzystaj z tego i zastosuj różne wersje treści, cały czas promując jednak ten sam artykuł.

Aby co jakiś czas jeszcze bardziej zwiększyć widoczność strony biznesowej, poproś współpracowników i znajomych o podzielenie się aktualizacjami za pomocą kont osobistych. Dzięki temu zwiększysz zasięg publikacji i przedstawisz treści ludziom, którzy nie są jeszcze Twoimi fanami na Facebooku.

 

Twitter

Pierwsze 24 godziny: podziel się treścią trzy lub cztery razy.

W ciągu pierwszych 24 godzin, nie publikuj wyłącznie tweetów dotyczących nowego artykułu czy wideo. Zamiast tego, dodawaj również dodatkowe publikacje lub "podawaj dalej" artykuły i zdjęcia publikowane przez innych. Wewnątrz każdej aktualizacji, zastosuj inny tekst, hashtag i wspomnij o innych użytkownikach lub organizacjach za pomocą symbolu @. Nie powtarzaj ciągle tej samej wiadomości i postaraj się ją zmieniać, aby dowiedzieć się, co najbardziej wpływa na odbiorców.

Podawanie dalej treści publikowanych przez fanów (szczególnie tych dotyczących Twojej marki) jest w porządku, lecz możesz zrobić znacznie więcej. Wykorzystaj tę okazję do rozpoczęcia konwersacji. Upewnij się również, że Twój kanał wiadomości nie zawiera wyłącznie treści publikowanych przez innych.

 

Pinterest i Instagram

Pierwsze 24 godziny: opublikuj wszystkie zdjęcia pojawiające się w artykule na Pinterest i Instagram.

Kiedy opublikujesz artykuł na blogu, pobierz z niego wszystkie elementy wizualne i przypnij je do odpowiedniej tablicy na Pinterest oraz na Instagramie. Dzięki temu możesz znacznie zwiększyć zainteresowanie treścią wśród odbiorców. Pamiętaj jednak, że Pinterest i Instagram są wykorzystywane głównie przez młodszych użytkowników i w przypadku Twojej marki, portale te być może nie okażą się najlepszym rozwiązaniem. Warto jednak spróbować i sprawdzić zaangażowanie ze strony użytkowników.

 

LinkedIn

Pierwsze 24 godziny: opublikuj link do treści na własnym profilu oraz profilu biznesowym.

LinkedIn oferuje możliwość dzielenia się treścią zarówno w formie krótkich aktualizacji zawierających link lub opublikowanie całego artykułu za pomocą funkcji LinkedIn Publisher.  Wybierz najlepszy dla Ciebie sposób oraz ustal, kto powinien publikować poszczególne treści. Dzięki wykorzystywaniu różnych kont, należących do różnych członków zespołu marketingowego będziesz w stanie dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Pamiętaj również o tym żeby opublikować treści na stronie firmowej i wewnątrz grup, które mogą być zainteresowane daną treścią.

 

Google+

Pierwsze 24 godziny: podziel się linkiem na stronie firmowej i wewnątrz społeczności na Google+

Jedną z najlepszych rzeczy w Google+ jest możliwość publikowania bardzo długich i pięknie formatowanych postów. Dzięki temu możesz podzielić się całym artykułem blogowym lub stworzyć wyłącznie interesujący wstęp zawierający link.  W zależności od rodzaju treści, możesz również przemyśleć opublikowanie jej wewnątrz społeczności na Google+. W większości przypadków warto to robić wykorzystując wyłącznie najlepsze treści, które dodatkowo powinny przypaść do gustu danej grupie odbiorców.

 

Podsumowanie

Wszystkie plany dotyczące mediów społecznościowych nieco się od siebie różnią, więc dostosuj powyższe wskazówki do własnego typu działalności. Możesz również zastosować metodę prób i błędów, aby dowiedzieć się, które taktyki okażą się najbardziej skuteczne. Przede wszystkim, opracuj plan publikacji, który pozwoli Ci na przyciągnięcie jak największej liczby odbiorców w ciągu pierwszych 24 godzin po publikacji.

 

Co o tym sądzisz? Czy posiadasz plan regularnych publikacji w mediach społecznościowych? Jakie metody wykorzystujesz do promocji treści w sieci? Podziel się opinią!

facebook, linkedin, twitter, social media, media społecznościowe, google+, instagram, pinteres
Grupa Tense
Czytaj także
Polecane galerie