Money.pl najpopularniejszym źródłem informacji biznesowych w internecie!

Money.pl najpopularniejszym źródłem informacji biznesowych w internecie!

Z raportu TNS Polska Znajomość i korzystanie z portali finansowych wynika, że 47 proc. polskich internautów aktywnie poszukuje informacji biznesowych w internecie. Najpopularniejszym wśród nich źródłem wiedzy jest Money.pl, który okazał się najczęściej wymienianym spontanicznie portalem – wskazało go 12 proc. respondentów.

Za nim plasują się kolejno Bankier.pl wytypowany przez 9 proc. badanych i Gazetaprawna.pl, którą wskazało 3 proc. ankietowanych. Money.pl jest także najczęściej wymienianym portalem o tematyce ekonomicznej wśród osób nieszukających informacji biznesowych w internecie.

– To potwierdza siłę marki Money.pl. Jesteśmy jedną z pierwszych profesjonalnych redakcji internetowych w Polsce zatrudniających dziennikarzy a nie kontent managerów i od ponad 10 lat budujemy jedną z największych grup internetowych w kraju. To my tworzyliśmy też standardy polskiego dziennikarstwa internetowego. Wyniki badania spontanicznej znajomości portali finansowych udowadniają, że jesteśmy liderem – mówi Tomasz Bonek, redaktor naczelny serwisów Grupy Money.pl.

Najczęściej wymieniane spontanicznie portale to:

TNS OBOP

Pod względem znajomości wspomaganej najlepiej wypadł portal Gazetaprawna.pl, który wskazało 72 proc. respondentów. Na drugim miejscu uplasowało się Money.pl (59 proc.), wyprzedzając serwisy Wyborcza.biz (38 proc.) i Bankier.pl (34 proc.).

W czołówce wyraźnie widać podział na portale wywodzące się z prasy tradycyjnej, czyli serwisy internetowe Gazety Prawnej i Gazety Wyborczej, oraz na te typowo online'owe. Chociaż Money.pl nie wywodzi się z offline'u i jest młodym medium, i tak znalazł się tutaj na bardzo wysokim miejscu, co tylko potwierdza siłę zarówno naszej marki, jak i samego internetu – mówi Tomasz Bonek.

TNS Polska sprawdził również, jakich typów informacji poszukują internauci na portalach finansowych. Najpopularniejsze okazały się kursy walut – szuka ich 68 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach znalazły się ogólne informacje o sytuacji gospodarczej – 45 proc., informacje o podatkach – 37 proc. oraz informacje o produktach finansowych – 30 proc.

Zobacz, jakich informacji najczęściej poszukują Polacy w internecie:

TNS OBOP

Do popularnych treści należą również informacje o przedsiębiorstwach i notowania giełdowe – poszukuje ich kolejno 24 i 21 proc. ankietowanych. Money.pl jest liderem w trzech z powyższych kategorii treści, będąc głównym źródłem wiedzy na temat kursów walut, notowań giełdowych i informacji o produktach finansowych.

Money.pl ma także największe znaczenie dla internautów, którzy podejmują decyzje inwestycyjne. Wskazało na niego 22 proc. badanych, wobec 21 proc. typujących serwis Gazetaprawna.pl i 11 proc. wskazujących na Bankier.pl.

Money.pl jest również najważniejszym portalem przy podejmowaniu decyzji oszczędnościowych – portal wybiera 24 proc. respondentów, wobec 19 proc. wskazujących serwis Gazetaprawna.pl i 15 proc. wybierających Bankier.pl.

Na jakich portalach respondenci poszukują poszczególnych informacji?


TNS OBOP

Odpowiedzią na tak duże zainteresowanie portalem Money.pl przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych i oszczędnościowych jest najnowszy, właśnie uruchomiony projekt Grupy Money.pl, serwis MarketMoney.pl – portal e-commerce służący do porównywania i zakupu produktów finansowych online. Poza bogatą ofertą m.in. kredytów, ubezpieczeń i kont bankowych dostępne są w nim analizy i komentarze specjalistów.

Badanie Znajomość i korzystanie z portali finansowych zrealizowano w maju 2012 r. metodą CAWI, próba N=1000. Badana populacja to internauci w Polsce. Badanie zrealizowane przez TNS Polska.

Money.pl to najpopularniejsze medium biznesowe w polskim internecie. Z serwisów Grupy Money.pl korzysta 4,87 mln użytkowników miesięcznie (Megapanel Gemius/PBI, próba: kwiecień 2012 r.).

Czytaj najnowsze raporty Money.pl
Nerwowo wokół banków. Co będzie z naszymi?
Czy kłopoty Santandera zaszkodzą bankom na GPW? Analitycy typują spółki, na które warto postawić.
Rząd majstruje przy ulgach. Zobacz, ile na tym stracisz
Wiadomo już, co stanie się z odpisem na internet i dla twórców. Ważą się losy ulgi prorodzinnej.
GPW: WIG20 utknął. To może zmienić stosunek do akcji
Sytuacja na GPW nieznacznie się pogorszyła, jednak główne indeksy warszawskiej giełdy wciąż utrzymują się w okolicach wczorajszych zamknięć. Inwestorzy czekają na pierwsze impulsy, które mogą pomóc im w podjęciu decyzji.
ranking, raport
Czytaj także
Polecane galerie