Pinterest Web Analytics. Nowe, przydatne narzędzie?

Pinterest Web Analytics. Nowe, przydatne narzędzie?

Fot. youngvet/iStockphoto

Chcielibyście wiedzieć, ile osób pinuje treści z waszej strony internetowej? Ile osób trafiło na waszą stronę dzięki konkretnemu pinowi? Teraz to możliwe - Pinterest oddaje w ręce użytkowników statystyki Pinterest Web Analytics.

Pinterest osiągnął pułap 30 milionów unikalnych użytkowników. Na liście amerykańskich stron najczęściej odwiedzanych przez internautów zajmuje 38. miejsce. Wiele marek - zarówno raczkujących, jak i największych koncernów światowych - za jego pomocą efektywnie promuje swoje produkty.

Mimo to, Pinterest nie przyniósł do dotąd ni dolara dochodu - do tej pory nie pobierano pieniędzy ani z reklam, ani nie wymagano ich od swoich użytkowników. Ma się to jednak zmienić. Gdy w lutym tego roku serwis otrzymał wsparcie 20 milionów dolarów, CEO Pinteresta oznajmił, że środki te zostaną wykorzystane m.in. do budowy podstaw do monetyzacji serwisu.

Pierwszy efekt jego słów poznaliśmy przedwczoraj - Pinterest przedstawił statystyki Pinterest Web Analytics. Trudno byłoby wymagać opłat bez umożliwienia mierzenia efektów kampanii prowadzonych na Pintereście.

Czego dowiemy się dzięki Pinterest Web Analytics?

- tego, które treści z twojej strony internetowej zostały umieszczone na Pintereście oraz jakie zachowania wywołały

- ilu użytkowników pinowało treść z twojej strony, ilu użytkowników zobaczyło ten pin,oraz ilu użytkowników trafiło na Twoja stronę dzięki danemu pinowi

- poznamy najczęściej pinowane i najchętniej klikane na Pintereście treści, które pochodzą z twojej strony

- najnowsze piny pochodzące z twojej strony.



Artykuł dostarcza:
The Daily Interactive
Czytaj także
Polecane galerie
2013-03-15 13:31
czyżby jakaś rozbudowana wersja googloweskiego analytics? wychdzi na to ze tak, ciekawe jak cenowo bedize wygladala taka rozbudowana opcja sledzenia i monitorwania strony internerowej...