Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Rekordowy Finał WOŚP w internecie

Rekordowy Finał WOŚP w internecie

Internetowi darczyńcy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pochodzą m.in. ze Sri Lanki i Bahrajnu! Podczas 25. Finału WOŚP zadeklarowano rekordową kwotę darowizn - ponad 62 milionów złotych! W tym roku darczyńcy jeszcze chętniej wspierali akcję przekazując darowizny online i biorąc udział w internetowych licytacjach.

O sukcesie WOŚP zadecydowali jednak nie tylko darczyńcy, ale też bezawaryjne działanie systemów informatycznych odpowiedzialnych m.in. za obsługę ruchu na stronie internetowej fundacji.

Początkowo strona witryna WOŚP działała w oparciu o własną infrastrukturę informatyczną, ale wraz ze wzrostem zainteresowania musiano ciągle ją rozbudowywać oraz dostosować do coraz nowszych systemów bezpieczeństwa.

Orkiestra w chmurze

Aby wszystko działało wydajniej w 2012 r. WOŚP zdecydował się przejść do tzw. chmury, która z roku na rok zyskuje coraz większe grono użytkowników. Dzięki usługom cloud computingu od firmy Atende, wiodącej firmy informatycznej odpowiedzialnej również za koordynację działań IT podczas Finału, cała infrastruktura, potrzebna do obsługi akcji, jest dostarczana w formie usługi, zaś czas potrzebny do jej uruchomienia skrócił się z kilku miesięcy do kilku dni, wliczając w to przeprowadzenie testów obciążeniowych, potwierdzających odpowiednią wydajność środowiska IT.

Rekordowa liczba odwiedzających

Stronę WOŚP w dniu finału odwiedziło w sumie 700 528 unikalnych użytkowników! Liczba odsłon wyniosła 2 668 134. Jak się okazało, w tym roku ponad połowa osób, bo ok. 55%, w tym celu z urządzeń mobilnych.

W wirtualnym wymiarze Orkiestra zagrała na całym świecie - internetowi darczyńcy pochodzili z 80 krajów! Najwięcej użytkowników pochodziło z Wielkiej Brytanii - ponad 40 000 osób, ponad 20 000 z Niemiec. Fani Orkiestry znaleźli się także w nawet w takich zakątkach świata jak Sri Lanka czy Bahrajn.

W ciągu Finału infrastruktura Atende Business Cloud przygotowana na obsługę stron WOŚP obsłużyła ponad 130 mln zapytań (HIT), co dało średnio w szczycie 5000 zapytań na sekundę. To o ok. 50% więcej, niż w ubiegłym roku! Monitorowanych było ponad 1500 różnych parametrów infrastruktury, mających wpływ na dostępność serwisów WOŚP. Odbyło się ponad 1200 rozmów z darczyńcami w oparciu o nowej generacji telefonię IP (Voice-over-IP).

Materiał Prasowy
Czytaj także
Polecane galerie
Feliks
2017-07-25 13:42
Technologie...Czy ktoś potrafi powiedzieć publicznie co się stało z technologia polską do przetwarzania plastików na paliwa ? Jak wiedzą profesjonaliści a ja się domyślam Polska tonie w odpadach PVC etc a instalacje do przerobu zostały zamordowane przez Urzedy Skarbowe które żyją na Księżycu?
twoja kasa moją kasą
2017-01-23 19:26
Kijowski bis i tyle
Adrian2805
2017-01-21 16:49
Ciekawe ile z tego pójdzie na szpitale, a ile pójdzie do kieszeni Owsiaka?