Wirtualny doradca ZUS


Nazwa projektu:

Platforma Usług Elektronicznych dla klientów ZUS (PUE)

Program:

Innowacyjna Gospodarka

Priorytet:

VII Społeczeństwo informacyjne - budowa elektronicznej administracji

Działanie

7. Społeczeństwo informacyjne - budowa elektronicznej administracji

Beneficjent:

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Wartość projektu: 

101 526 000,00 złotych

Dofinansowanie UE:

86 290 000,00 złotych


Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE): pue.zus.pl Strona otwiera się w nowym oknie to pierwszy w Polsce e-urząd. Powstał dzięki dofinansowaniu z VII Priorytetu Społeczeństwo informacyjne - budowa elektronicznej administracji, Programu Innowacyjna Gospodarka (PO IG). Za jego pośrednictwem obywatele mogą załatwiać urzędowe formalności bez wychodzenia z domu.

Dzięki Platformie klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) będą mogli m.in. sprawdzić stan składek ubezpieczeniowych przez Internet oraz skorzystać z innych usług udostępnionych przez PUE, w tym skorzystać z konsultacji wirtualnego doradcy.

W ramach Platformy Usług Elektronicznych utworzono również Centrum Obsługi Telefonicznej, gdzie po uwierzytelnieniu można złożyć stosowne wnioski, a także nowoczesny System Kierowania Ruchem, umożliwiający umówienie przez Internet wizyty w placówce ZUS.

W oddziałach ZUS pojawią się również specjalne ,,zusomaty". Za pomocą urządzeń dostęp do profilu na portalu PUE zyskają klienci, którzy nie posiadają dostępu do komputera i Internetu. Zusomaty umożliwią też składanie wszelkich papierowych dokumentów już po zamknięciu placówki ZUS. 

 

Czytaj także
Polecane galerie