
System opracowany przez Michela Ferreirę z uniwersytetu w Porto wykorzystuje wyświetlacz HUD (head-up display), podobny do stosowanych w samolotach wojskowych. Pozwala on wyświetlać obrazy na przedniej szybie samochodu. Dzięki temu można stworzyć iluzję przezroczystości ciężarówki, która zasłania nam widok na drodze.
Komputer analizuje obraz z kamery widzącej z perspektywy kierowcy, a oprogramowanie rozpoznaje tył poprzedzającej ciężarówki i zastępuje ten fragment obrazu widokiem z kamery zamontowanej na ciężarówce.
Obraz pojawia się z opóźnieniem około 200 milisekund, zatem jeśli samochód jedzie z prędkością 90 kilometrów na godzinę, a z naprzeciwka nadjeżdża z identyczną prędkością inny pojazd, to jego obraz będzie się wydawał o 10 metrów dalej niż w rzeczywistości.
Jednak Hannes Kaufmann z Uniwersytetu Technicznego w Wiedniu uważa, że takie wspomaganie może być niebezpieczne. Kiedy wszystko działa dobrze, system wspomaga kierowcę - ale gdy zawiedzie, może doprowadzić do kolizji. System został zaprezentowany podczas poświęconego rzeczywistości wirtualnej międzynarodowego sympozjum w Adelajdzie (Australia).
