Czy warto jeszcze założyć sklep internetowy?

Czy warto jeszcze założyć sklep internetowy?

Fot. Intel Free Press / Wikimedia Commons / CC

Jeszcze do niedawna Polacy podchodzili do zakupów internetowych z dużą ostrożnością. W globalnej sieci nie brakuje hochsztaplerów, próbujących zdobyć łatwe pieniądze. Jednak jest im coraz trudniej oszukać klientów. - W Internecie wciąż grasuje wielu oszustów, jednak Polacy przełamali strach przed zakupami online. W dużym stopniu jest to zasługa serwisów oceniających i porównujących ceny oraz poziom usług, gdzie klienci mogą się wymienić swoimi opiniami - tłumaczy Michał Trziszka z firmy Cal.pl

W ubiegłym roku średnia kwota wydana przez Polaków na zakupy online wyniosła 1005 zł, a w bieżącym wzrośnie do 1144 zł. To jednak niewiele w porównaniu z Brytyjczykami, wydającymi ponad 1000 funtów rocznie. Polacy najchętniej kupują w Internecie akcesoria, książki, płyty, filmy, sprzęt RTV/AGD oraz odzież. – Warto zwrócić uwagę, iż przedsiębiorcy otwierają e-sklepy z nietypowymi produktami – takimi jak sadzonki, militaria czy artykuły kolekcjonerskie. Często sklep internetowy stanowi uzupełnienie tradycyjnej placówki. Choć mamy w tym obszarze dużo do nadrobienia w porównaniu z Europą Zachodnią, to jednak e-commerce rozwija się w Polsce bardzo szybko. – dodaje Michał Trziszka.

Co ciekawe, Polacy chętnie dokonują zakupów w Internecie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Według międzynarodowego badania „Finansowy Barometr ING” aż 70 proc. naszych rodaków zrobiło zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Polacy częściej korzystali z urządzeń mobilnych podczas zakupów niż Amerykanie, Brytyjczycy czy Niemcy. W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o showroomingu. Co to oznacza? Klienci traktują sklepy, zwłaszcza wielkopowierzchniowe, jak wystawę, na której można obejrzeć i wypróbować produkty, a potem kupić w .. sklepie internetowym. – Sklepy online mogą często zaoferować dużą niszą cenę za ten sam produkt. – Uruchomienie e-sklepu oraz jego koszty utrzymania są nieporównywalnie niższe w porównaniu z tradycyjnym punktem sprzedaży, gdzie trzeba liczyć się z wyskoki kosztami najmu lokalu w dobrej lokalizacji, utrzymania, zaopatrzenia i zatrudnienie personelu. – mówi Michał Trziszka.

Koszty związane z utrzymaniem małego sklepu internetowego wynoszą kilkaset złotych rocznie. Klienci coraz chętniej korzystają z funkcji wynajmu sklepu jako usługi. W tym przypadku nie muszą się martwić o projekt graficzny sklepu czy oprogramowanie. Alternatywą jest zakup serwerawirtualnego, na którym właściciel samodzielnie zainstaluje oprogramowanie sklepu - płatne lub darmowe. Wśród tych ostatnich dużą popularnością cieszą się OsCommerce, Zen Cart, CubeCart lub Opencart. Ich walorem jest elastyczność w dostosowaniu do konkretnych wymagań sklepu, - W ramach usługi sklepu internetowego klient otrzymuje komplet narzędzi: wydajny serwer internetowy z zainstalowanym oprogramowaniem sklepu, domenę oraz pakiet skrzynek pocztowych dla pracowników. Wszystkie te usługi są ze sobą ściśle zintegrowane i gotowe do użycia zaraz po rejestracji sklepu - dodaje Michał Trziszka.

Powszechna dostępność szerokopasmowego Internetu, popularyzacja urządzeń mobilnych i zmiany nawyków wśród konsumentów, a także stosunkowo niski udział e-commerce w handlu detalicznym (oscylujący wokół 5 procent), pozwalają patrzeć z dużym optymizmem na najbliższą przyszłość handlu online nad Wisłą. Dlatego warto zainwestować we własny, nawet niewielki sklepik online. Tym bardziej, że koszty związane z jego uruchomieniem są stosunkowo niewielkie, wystarczy 2-4 tys przy założeniu, że do jego budowy zostanie wykorzystane darmowe oprogramowanie. Natomiast w modelu SaaS nie potrzeba żadnych środków na inwestycje.

internet, www, sklep, sklep internetowy
WP
Czytaj także
Polecane galerie
IT.P Studio
217.173.189.* 2019-11-13 09:27
Na pewno nadal jest ogromne pole dla e-handlu i pole to będzie zagospodarowywane przez wiele wiele lat. Robienie zakupów bez wychodzenia z domu jest wygodne, tanie choć może nie tak szybkie jak tradycyjne. Zakładając sklep faktycznie nie trzeba dysponować wielkimi nakładami. Nie można tu jednak zapominać o niezbędnej promocji. Konkurencja w internecie jest spora w praktycznie każdej branży. By pokazać się potencjalnym klientom trzeba postawić na dobrą pozycję w Google czy widoczność na Facebooku. To również nie muszą być jednak potężne nakłady i można je dopasować do własnych możliwości.
marcelina - zdrow
91.90.190.* 2019-10-15 10:23
z perspektywy klientki uważam , że im wiecej sklepów internetowych , tym lepiej . dzięki temu z łatwością możemy znaleźć tańsza i lepsza ofertę :) na przykład, ostatnio szukaliśmy dla syna nowych butów na zajecia wf i i tak trafiliśmy na sklep 11teamsports, gdzie znaleźliśmy buty markowe, ale tanie i w dobrej jakości :)
hhh585
212.7.215.* 2019-10-04 11:17
Działam w branży technicznej. Serwisuję pralki, takie różne rzeczy. Z magazynowych kwestii to korzystam z https://www.lomag.pl/. Zaprojektowałem sobie sporo własnych szablonów. Błędów rozliczeniowych unikam precyzyjnie, co kiedyś się zdarzało często. Próbuję zautomatyzować biznes i takie oprogramowanie mocno w tym pomaga. Zależy, czego szukasz, ale sprawdzić bezpłatnie zawsze warto.
Zobacz więcej komentarzy (37)