
Zdaniem dr inż. Targosińskiego technologia laserowa działa bardzo podobnie do tej w lampach zbudowanych z LED-ów. Ich zaletą jest to, że "punkt świetlny, który wysyła światło jest bardzo mały i intensywny", co umożliwia większą elastyczność przy projektowaniu oświetlenia samochodu - podkreślił ekspert ITS.
Nad światłami laserowymi pracują m.in. Audi i BMW. Ten pierwszy producent zaoferował to rozwiązanie w modelu R8. Natomiast koncern z Bawarii oferuje to oświetlenie w modelu i8 a także w nowej serii 7.
BMW podkreśla, że dzięki zastosowaniu nowej technologii uzyskuje się dwukrotnie większy zasięg wiązki od tej ze świateł zbudowanych z LED-ów. Dzięki temu lampy laserowe oświetlają drogę do 600 m - tłumaczy producent. Dodatkowo udało się w nich uzyskać wiązkę o czterokrotnie zwiększonej jasności w porównaniu ze standardowym oświetleniem LED.
Producent prognozuje, że w przyszłości