Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Frugo vs Life. FoodCare zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu kradzieży

Frugo vs Life. FoodCare zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu kradzieży

W dniu 22 maja br. do Prokuratury Rejonowej Prądnik Biały zostało złożone zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez firmę Maspex Wadowice. Zawiadomienie dotyczy kradzieży koncepcji reklamowych opracowanych dla marki Frugo, do których wyłączne prawa posiada firma FoodCare.

Jak podaje firma FoodCare, do naruszenia własności doszło w dniu 11 maja 2012 r. gdy firma Maspex Wadowice rozpoczęła kampanię reklamową swoich napojów Life. Zdaniem firmy kampania ta opierała się na koncepcji kreatywnej o nazwie "Charaktery Frugo" stworzonej przez Agencję Heads Advertising Art Fm dla marki Frugo, produkowanej obecnie przez FoodCare.

- Koncepcja kreatywna marki Frugo dotycząca napojów owocowych powstała w 2004 r. Znajdowała się ona na ogólnie dostępnej stronie Agencji Heads Advertising Art Fm Sp. z o.o. przez wiele lat. Kampania reklamowa produktu Life firmy Maspex opiera się na niemal identycznej koncepcji graficznej, jak i tekstowej, co kampania reklamowa produktu Frugo firmy FoodCare. Jest ona na tyle unikalna, że oczywistym jest fakt naruszenia praw autorskich Agencji Heads Advertising Art Fm - czytamy w oświadczeniu firmy FoodCare.

- Działanie firmy Maspex Wadowice z dużym prawdopodobieństwem realizuje znamiona przestępstwa z art. 248 § 1 Kodeksu karnego w zw. z art. 115 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - powiedziała mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca spółkę FoodCare. Zaznaczyła, że FoodCare posiada oświadczenie agencji Heads Advertising Art Fm potwierdzające wyłączność praw dla marki Frugo.

Jak sugeruje FoodCare, powyższa kwestia jest o tyle istotna, iż wprowadzone do obrotu przez firmę Maspex napoje owocowe Life, są łudząco podobne do marki Frugo poprzez użycie identycznych kolorów napojów i haseł

czytaj więcej

portalspożywczy.pl
Czytaj także
Polecane galerie
martyna33
80.238.123.* 2012-06-09 08:12
Chyba macie racje ze Life jest lepszy, zwłaszcza czarny i biały
anka67
80.238.108.* 2012-06-06 11:54
No rzeczywiscie troszkę to wszystko jest śmieszne, ale w sumie i tak sami konsumenci ocenia i wybiorą.
docha
89.191.166.* 2012-06-03 16:11
typowe zagranie dla FC, przestraszyli się konkurencji, więc idą do sądu
Zobacz więcej komentarzy (4)