Handlowcy zeskanują nam twarze, by zarobić

Handlowcy zeskanują nam twarze, by zarobić

Fot. Eric Herchaft/Reporter
Sieć supermarketów Tesco instaluje technologię OptimEyes, pozwalającą dzięki skanowi twarzy odczytać płeć klientów w kolejce do kasy i podzielić ich na trzy grupy wiekowe, by trafić do nich z właściwą ofertą reklamową i wyświetlić ją na monitorze.

W ten sposób klienci, stojąc w kolejce do kasy, będą oglądali serię dziesięciosekundowych reklam zaadresowanych specjalnie dla nich. W pierwszej kolejności OptimEyes zostanie zainstalowana w 450 stacjach benzynowych Tesco w Anglii, przy których działają sklepy.

Według tygodnika Sunday Telegraph nowa technologia uwzględnia także datę w kalendarzu i porę dnia. W ten sposób klientom stojącym do kasy w godzinach rannych reklama będzie podsuwać np. napój energetyzujący Red Bull stawiający ich na nogi, a grupie kobiet w średnim wieku w porze obiadowej publikacje kulinarne.

OptimEyes to pomysł nasuwający skojarzenia z +Raportem mniejszości+, ale technologia może zmienić oblicze handlu detalicznego - sądzi jej twórca Simon Sugar, liczący na masowe upowszechnienie wynalazku. (W filmie Raport mniejszości Stevena Spielberga bohater wchodzący do centrum handlowego jest rozpoznany jako konkretny klient i witany głosami, oferującymi mu nowe towary.)

Nowa technologia nie działa jak kamera uliczna (nie magazynuje obrazów) i nie ma na celu identyfikowania osób w takim sensie, jak robią to policyjne technologie identyfikacyjne. Dzieli potencjalnych klientów na kilka typowych kategorii, podsuwając im odpowiednią ofertę - wyjaśnia gazeta.

Czytaj więcej w Money.pl

 


PAP
Czytaj także
Polecane galerie
2013-11-11 17:02
Kobieta w średnim wieku stojąca w kolejce do kasy w porze obiadowej w markecie-niczego nie potrzebuje bardziej do szczęscia niż zawracania jej głowy publikacjami kulinarnymi.
$#0032228876511900011
96.24.29.* 2013-11-04 04:29
PROKURATOR !!! I NIGDY WIĘCEJ ZAKUPÓW W TYM "SKLEPIE".