Kolej w Polsce. Pendolino już we Wrocławiu, uratuje sytuację spółki? [GALERIA]

Kolej w Polsce. Pendolino już we Wrocławiu, uratuje sytuację spółki?


Politycy, kolejarze i tłumy mieszkańców Wrocławia witały Pendolino na Dworcu Głównym. Pociąg wjechał w samo południe. Skład nie ma jeszcze pozwoleń Urzędu Transportu Kolejowego, więc był pchany przez lokomotywę.

 

Prezes PKP Intercity Janusz Malinowski był jednym z pierwszych, który wszedł do kabiny maszynisty. Nie krył wzruszenia, kiedy mógł zobaczyć pociąg.



- Cieszę się, to jest moje marzenie. Pięć lat nad tym pociągiem pracowałem i oto jest! Konfucjusz miał rację - wybierz sobie zawód, który kochasz, a nie będziesz musiał nigdy w życiu pracować - mówił Malinowski.

Dla zwiedzających dostępne były dwa wagony pociągu Pendolino. By wejść do środka ustawiały się kolejki. Nowy skład sprawiał duże wrażenie.

- Żeby wszystkie tak wyglądały, to by było super. Czysto, schludnie, wygodnie - mówiła jedna ze zwiedzających. - Trochę jestem sceptyczny, jeśli chodzi o te prędkości - zgłaszał zastrzeżenia inny pasażer.

Ekspert transportowy Adrian Furgalski studzi jednak nastroje. Dwadzieścia nowych pociągów nie rozwiąże problemów polskiej kolei.

- Żebyśmy się nie dali zwariować Pendolino. Czy dwadzieścia składów jest w stanie uratować polską kolej. Tu jest tyle rzeczy do zrobienia. Nie wystarczy podstawić pociągu, do którego wsiądą ładnie wyglądający ludzie. Jest 17 mln pasażerów mniej po 4 latach działalności Intercity. Do odbudowy tego potencjału pasażerów Pendolino nie wystarczy - mówi Furgalski.

Jeszcze dziś pociąg pojedzie do Żmigrodu i rozpocznie specjalistyczne testy. Po ich zakończeniu, na przełomie października i listopada wróci do Włoch. Pierwsze kursy z pasażerami zaplanowane są na koniec 2014 roku.

Czytaj więcej w Money.pl
Pendolino prezentuje się we Wrocławiu
Dwa wagony są dziś dostępne dla zwiedzających. W pozostałych umieszczona jest aparatura testowa, która ma zbadać, jak pociąg zachowuje się na polskich torach.
Będzie rewolucja na kolei. Pendolino coraz bliżej
Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje dostawę 20 pociągów, które mogą rozwijać prędkość do 250 km/godz.
IAR
Czytaj także
Polecane galerie
i to by było na tyle
83.27.104.* 2013-08-12 14:31

Pierwsze kursy z pasażerami zaplanowane są na koniec 2014 roku

A dokładniej, tuż przed wyborami