Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Strajk w Lufthansie: jak dochodzić swoich praw

Strajk w Lufthansie: jak dochodzić swoich praw

Blisko 50 tysięcy polskich pasażerów może być poszkodowanych w wyniku strajku personelu pokładowego niemieckiego przewoźnika lotniczego Lufthansa.

Tylko w 2014 roku przewiozła ona z 9 polskich lotnisk blisko 2 miliony pasażerów. W tym roku oferuje w Polsce 243 połączenia tygodniowo z 9 polskich lotnisk, głównie do Frankfurtu i Monachium.

- Choć przepisy unijne zabezpieczają interesy podróżnych na wypadek strajków, to oni sami nie korzystają z praw, które im przysługują - uważa adwokat Marcin Maciejewski, ekspert w prawa konsumenckiego i dyrektor zarządzający Passenger Rights.

Zgodnie z przepisami, przewoźnik - niezależnie od faktu, czy ponosi odpowiedzialność za zdarzenie - powinien zapewnić pasażerom posiłki i napoje ("w wymiarze odpowiednim do okresu oczekiwania na zastępczy lot"), nocleg w hotelu, gdy alternatywny lot jest w dniu późniejszym, transport do i z lotniska oraz dwie darmowe rozmowy telefoniczne.

Przewoźnik ma też obowiązek przedstawić pasażerowi alternatywne połączenie do miejsca docelowego w najwcześniejszym możliwym terminie, włączając przewoźników konkurencyjnych.

Prawa te wynikają wprost z rozporządzeniem (WE) numer 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

Dodatkowo przewiduje ono konieczność wypłaty odszkodowania

 

czytaj więcej

wnp.pl
Czytaj także
Polecane galerie